Korfu suvi

Augusti alguses pakkisime sõbrannaga kohvrid ja lendasime nädalaks Korfule. See oli kõige ootamatum ja kiireim otsus reisile minna mis mul olnud on. Lennuni oli aeg veel ainult 4 päeva kui sain teada, et nüüd on kindel minek. Olen ka varem Korful käinud kuid sellest on möödas juba ilmselt 7 aasta.

Reis toimus 02.08-09.08.17 Aurinkoga.

Kuna minul ega mu sõbrannal lube pole siis mõtlesime, et võiks ju jalgrattad rentida ja nendega veidi saart avastada. See oli meie esialgne plaan veel Tallinnas olles.

Albartos hotell, Moraitika.

Sõbranna oli valinud kuurordiks Moraitika, mis on suhteliselt vaikne ja rahulik väiksemat sorti piirkond. See võib olla nii miinuseks kui ka plussiks, kuidas kellelegi. Populaarsemad ja kaunimad vaatamisväärsused jäävad kõik saare teise ehk põhja ossa, kuid selle eest on Moraitikas palju ilusam rand. Liiva-(vähese)kiviklibu, piisavalt lai, rannariba, puhas ja sinine vesi ning jalgade all pehme liiv. Väikeseid Supermarketeid ja suveniiripoode on seal aga küllaga.

Rannaäärne piirkond on täis hotelle, hosteleid ja renditavaid kortereid. Albatros hotell asub otse ranna ääres, mis on väga mugav ja ilmselt parim asi selle hotelli juures. Toad, ütlen ausalt olid kehvad. Mööbel oli enam-vähem, kuid seinad - lagi, rõdu olid oma aja juba ära elanud. Tundus, et vannituba oli hiljuti remonditud ja see oli ka toa kõige ilusam koht :D. Meil oli hommiku ja õhtusöögiga pakett (Aurinko ainult seda pakubki, kuigi hotell pakub ka kõik hinnas paketti). Toidud olid head, kuid valik oli keskpärane. Kõhu sai täis ja sai proovida erinevaid asju, kuid oleksime lootnud rohkem kohalikke toite, mitte friikartuleid ja makarone. Joogid tuli muidugi õhtusöögi kõrvale lisaks osta, pokaal veini 2€, 0,5l vesi 1€. Toas tuli seifi ja külmiku eest lisaks maksta, kumbki 2€ päev. Rannas lamamistoolid maksid 6€ päev (2 tooli + vari ja laud). Basseini juures olid ka tasuta toolid, kuid need olid alati juba hommikusöögi ajaks ära võetud.

Aurinko esindaja tegi meie hotellis ka infotunni, kuhu said tulla ka teised ümberkaudsetest hotellides. Infotund oli väga informatiivne ja soovitan kõigil sinna minna. Vastupidiselt Novatoursile ei olnud see orienteeritud vaid kalliste ekskursioonide pähe määrimisele vaid oli igati abistav kohaliku eluoluga tutvumiseks. Lisaks kuulsime, et ühes hotellid tuli isegi konditsioneeri eest lisaks maksta. Aurinko esindaja ütles, et see pidi väga tavapärane olema, nii et minejad olge lisatasude suhtes tähelepanelikud!

Esimene päev jäigi meil siis hotelli ja selle lähiümbrusega tutvumiseks.

Sooja oli meil algul u 35 kraadi, kuid mida aeg edasi seda kõrgemaks kraadid läksid.
Meile sai selgeks, et algselt plaanitud rattamatkast ei tule midagi välja. Päike lõõmas juba hommikul vara ja loojus u 7 aeg. Peale loojangut olid soojakraadid endiselt 25-27. Esimesed päevad sellises kuumuses olid üsna kurnavad, kuid ajapikku harjusime veidi ja tippajal 1-3 aeg varjasime end rohkem siseruumides.

Moraitikast välja

Ühe päeva otsustasime veeta pealinnas ehk Corfu Townis e Kérkyras. Moraitikast lähevad rohelised liinibussid sinna suht tihti (bussi ajad). Bussipileti saab osta reisisaatjalt bussist ja see maksab 2,40 Corfu Towni. Sõidab u 35 min. Buss pani meid maha suhteliselt kesklinnas, mitte bussijaamas, nagu kirjade järgi peaks. Jalutasime sealt u 5 minutit Vana kindluse juurde. Sissepääs naksis 6€. Seal saab vabalt ringi jalutada ja üles väikese tuletorni meenutava majakese juurde minna. Meie muidugi sattusime seda kella ühe aeg tegema kui päike lagi pähe paistis ja meist viimast tahtis võtta. Vaade on ilus ja tasub kindlasti minna, kuid soovitan seda teha hommikul vara või peale nelja.

Kui jõupingutused olid tehtud ja viimanegi higipiisk välja pigistatud läksime The Liston tänavale ja võtsime külma kohvi jäätisega. Sealsed kohvikud on tuntud kui peened ja luksuslikud rikkurite meelispaigad, kuid seal kohapeal sellist muljet ei jäänud. Kohv maksis küll 5€, kuid sellised hinnad olid ka mujal. Kohvist rääkides, öeldakse, et kreeklased ise armastavad väga kohvi ja see on neil väga hea. No mina ei tea... kas lahustuv Nescafe kohv on tõesti nii hea? Seda nad joovad ja pakuvad ka enamikes söögikohtades. Hotelli kohvist ma ei hakka rääkimagi, seda ei kõlvanud üldse juua. The Listoni tänavalt ostetud kohv oli vist kõige parem ja seega oma hinda väärt ka.

Jalutasime veel seal lähedal asuva Aasia kunsti muuseumi maja juurde, tegime paar pilti ja suundusime shoppama. Suveniiri poode vanalinna tänavate vahel jagub. Hinnad on nii ja naa, osad asjad olid kallimad kui meie kuurordis ja osad jälle odavamad. Üldjuhul on müüdavad asjad enamasti igal pool samad.

Tiirutasime kõik tänavad risti rästi läbi ja saigi vist vanalinnale tiir peale tehtud. Väga väike on see, nii et isegi kui väga palju aega pole siis saab tähtsamad asjad seal üle vaadata. Bussijaama poole minnes sõime veel teeäärses kohvikus lõunat, hinnad ikka nagu meil väljas süües. Tagasi minnes, peab kindlasti bussijaama minema, sealt kus buss meid maha pani peale uuesti ei saa. Bussijaam on äärelinnas, u 15 min jalutamist kesklinnast.

Paleokastritsa

Tahtsime ka selles imelises Paleokastritsas ära käia. Meie hotelli ees müüdi ka ekskursioone ja läksime siis küsima. Hommikul hotelli lähedalt bussiga otse sinna ja õhtul kella 5-6 aeg bussiga tagasi 20€/in. Ega meil muud varianti polnud, kui ainult liinibussiga läbi pealinna minna, meeletu ajakadu ja bussiaegade klapitamine. Võtsime siis selle bussitripi. Seal pakuti veel igasugu ekskursioone. Nii et kellel huvi siis julgelt ostke oma ekskursioonid kohalike käest, hinnad peal poole odavamad kui meie reisikorraldajatel. (Kui Corfu linna omalkäel ei julge minna siis soovitan võtta saareekskursiooni, olen kunagi käinud ja väga hea võimalus kõiki põhilisi asju korraga külastada, k.a Paleokastritsat)
Jõudsime lõuna paiku sinna. Seal on suur parkla, ühele poole jääb väike kivine rand ja teisele poole laiem ja liivasem rand, kuid vesi on mõlemal pool suuri ja libedaid kive täis. Kõigepealt ronisime sealse mäe otsa, kuhu kõik nii väga autodega sõita tahtsid. Me õieti ei teadnudki kuhu me ise lähme või kuhu tee viib, tahtsime lihtsalt head pilti saada. Jõudsime siis lõpuks vaateplatvormile kust oli hea vaade kuurordile. Sealt läks tegelikult veel tee edasi mungakloostrisse. Olen seal kunagi käinud ja kuna me polnud vastavalt riides ka siis ei hakanus sinna trügima.

Alla tulles jalutasime seal veel veidi ringi ja bussiga tuldud teed pidi veidi tagasi. Seal oli veel üks ranna sopike kuhu mõtlesime minna, ei tahtnud kohe sinna üle rahvastatud randa minna. Kahjuks oli meie peaaegu et tühi rand täis kive ja kruusa ning vesigi tundus jahedam. Tegime väikse lõunapausi seal lähedal olevas kohvikus, et päikse eest veidi varjuda ja puhata. Kui kõhud täis siis läksime ikka sinna üle rahvastatud randa, no mis meil muud üle jäi. Vesi oli küll puhas ja helesinine, sai minna vaevalt põlvini vette kui tulid vastu suured ja väga libedad kivid.

Kui nahk andis tunda kõrbemise märke siis mõtlesime kohe ranna kõrval olevasse kohvikusse minna. Tundus selline hästi mõnus ja pooleldi nagu vee peal olev kohvik. Kahjuks ei lubatud meil pooltühjas kohvikus istet võtta kuna soovisime ainult joogid võtta, mitte süüa. Aeti välja ja kästi istuda kohviku ees oleva kahe laua ääres, mis olid nagu rohkem sõiduteel kui kohvikus ja lisaks olid need veel täis. Otsisime siis endale teise koha. Käisime veel vaaris suveniiri poes mis seal oli, hinnad tunduvalt krõbedamad kui mujal ja lisaks oli valik üsna nigel.

Kokkuvõtteks oli seda aega seal liiga palju. Jõudsime bussijuht pidi tulema 17.30 meile järgi, kuid jäi 45 minutit hiljaks. Peale päevitamise ja kohviku külastuse polnud seal teha mitte midagi. Seal on loomulikult ilus vaade ja tasub külastada kuid terve päev seal mini kuurordis veeta oli liiga palju. Lastega peredele soovitan minna parem Aqualandi, käisin seal ise 7 aastat tagasi perega ja jäime kõik väga rahule.

Lihtsalt puhkame

Ega me rohkem nagu suurt midagi ei teinudki. Jalutasime ümbruskonnas ja Messongi kuurordis. Mõnulesime rannas ja vees. Meil tõesti vedas rannaga, just liiva rannaga. Kui ma eelmine kord Korful käisin siis olime ka Moraitikas, just ranna pärast, siis küll Delfinia hotellist. Kui nüüd neid kahte võrrelda siis Dalfinia on kindla peale parem hotell. Kui bussiga linna poole sõitsime või vastupidi siis oli hästi näha teiste hotellide randasid, kui neid üldse nii nimetada saab. Mõni ehitatud betooni peale mõni ''ranna/kiviriba'' vaid pool meetrit ja kohe sügav vesi ja mõnes kohad vette mineku võimalus üldse puudus. Kui valite hotelli siis tutvuge kindlast sealsete ranna oludega.

Õhtuti oli meie hotellis tihti mõni kava lastele või kreeka õhtu. Hotelli kõrval oli kohe Elvise baar, kus toimus iga õhtu suuremat sorti show, kas kreeka või mõne muu tantsuga. Käisime ka Messonig Beachi hotellis. Tõeliselt suur hotell ja territoorium. Ilmselt kõige kallim hotell ka selles piirkonnas, kuid usun, et ka väga hea hotell. Seal kostus meie hotelli iga õhtu erinevaid meelelahutusprogramme.

Kui veel hindadest rääkida siis üldiselt on hinnad samad mis meil või veidi kallimad. Kohvid, enamasti külmad, maksavad 3,5-5€, praed üle 7€,  võileivad või salatid 5-6€ , pita kyros 1,5-2,5€. T-sörgid 8-10€, oliivipuus tehtud nõud olid u sama hinnaga nagu meil käsitöö täispuidust asjad. Veine oli nagu kahte klassi kas 2-3€ või üle 6, muu alkohol suhteliselt sama hinnaga mis meil, suitsud kallimad. Kokteilid baarides 6-8€.

Kaardi koos ülesmärgitud vaatamisväärsustega leiad: https://goo.gl/YELJDz